dekoracje ślubne Toruń
Porady na temat dekoracji ślubnych
Grudzień 4, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Budowa instalacji biogazowej
Grudzień 5, 2016

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Podróż samolotem, czyli co trzeba wiedzieć?

Właściwie ważne są trzy etapy: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” według konkretnych wskazówek i odprawa. Parking powinien być położony blisko lotniska, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze nieprzewidzianej drogi z bagażami (nierzadko bardzo kłopotliwymi). Musimy uprzednio przejrzeć dogodne oferty w sieci i wybrać parking z najkorzystniejszym dojazdem oraz najszybszym dojściem na lotnisko. Sporo firm umieszcza na swoich stronach Galerie fotografii oraz filmiki, z których mamy możliwość jasno wywnioskować, gdzie naprawdę znajduje się parking. Najlepiej obejrzeć najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeśli mamy na uwadze bagaż, wówczas trzeba zaznajomić się z dokładnymi instrukcjami dla podróżnych udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Po pierwsze z ewidencją obiektów niedozwolonych do transportu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką dotyczącą wnoszenia płynów, aerozoli i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • rozpatrzyć wymogi przewozu, a mianowicie część umowy pomiędzy podróżnym oraz przewoźnikiem
  • sprawdzić, czy posiadamy wszystkie dokumenty obowiązkowe do odprawy
  • zweryfikować, czy nasz ładunek (podręczny, notowany, nietypowy) spełnia warunki co do wielkości ustanowionych przez przewoźnika
  • zanotować numer telefonu linii lotniczej (bądź do centrali), który będzie niezastąpiony w przypadku ewentualnych pytań

Powinniśmy mieć na uwadze, że po dojechaniu na lotnisko czekają nas dwa istotne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Z tego powodu sugeruje się, aby udać się na lotnisko dużo przed godziną odlotu. Dlatego zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przewozem na lotnisko oraz odbiorem po przylocie jest szczególnie komfortowym i niezawodnym rozwiązaniem. Dzięki niemu mamy szansę zaoszczędzić naprawdę dużo bezcennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w momencie wyznaczonym przez przewoźnika oraz jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu oraz porą wylotu. Jedynie po pobraniu karty pokładowej oraz oddaniu bagażu należy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Odtąd trzeba cierpliwie oczekiwać, aż samolot będzie zupełnie przygotowany do lotu, a pracownicy obsługi pasażerskiej wezwą nas na pokład.

Typy bagażów oraz związane z nimi zastrzeżenia

Pierwszym wariantem jest bagaż rejestrowany, który jest transportowany w pełni pod ochroną przewoźnika. Podstawą ewidencji jest przekazanie przywieszki bagażowej, a ograniczenia dotyczą przede wszystkim jego masy (nakładane są specjalne opłaty za większość lub całość bagażu i za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest notowany i przez całkowity okres trwania lotu przebywa pod ochroną pasażera. Utrudnienia w takim przypadku dotyczą ciężkości oraz rozmiarów. Jeśli nasz ładunek się w nich nie zawiera, zostanie przetransportowany jak bagaż rejestrowany. Natomiast bagaż niestandardowy dotyczy unikatowych rekwizytów, m in. deskorolek. Świetnym planem jest na pewno wymierzenie naszego ładunku (jeśli nie wyposażyliśmy się w profesjonalne torby bądź walizki wykonane zgodnie z regułami przekazanymi przez ULC). Mamy szansę to wykonać w mieszkaniu bądź na parkingu lotniskowym, na który trzeba przyjechać dużo wcześniej.

Materiały zabronione do przewozu w bagażu kabinowym oraz rejestrowanym

W bagażu podręcznym nie wolno posiadać broni palnej (oraz wszelakiej innej broni), przedmiotów o ostrych rantach lub krawędziach, tępych instrumentów, produktów eksplozyjnych, substancji zapalnych, chemicznych, toksycznych, płynów i towarów o identycznej konsystencji. W ekwipunku rejestrowanym w ogóle nie wolno wozić żadnych produktów eksplozyjnych, substancji zapalnych, chemicznych i trujących.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa i sportowa (pistolety maszynowe, pistolety startowe, zapalniczki przypominające z wyglądu broń palną, czy urządzenia do uboju zwierząt). Nie wolno transportować żyletek, łyżew, otwartych nożyków golarskich, metalowych śledzi i szpilek do namiotów czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (które można zaliczyć do klasy obiektów o ostrych granicach lub brzegach). Do instrumentów tępych zaliczyć należy kije do krykieta, pałki elastyczne lub sztywne, wędki itp. Zagrożeniem dla zdrowia pasażerów oraz kadry są też zapalniki, spłonki, lont prochowy i detonujący, urządzenia dymotwórcze, oraz farby w aerozolu (zatem klasa: artykuły wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Ponadto w kabinie nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, substancje żrące, trucizny, izotopy lecznicze, materiały biologicznie niebezpieczne, a także żele, pasty, emulsje (przykładowo napoje, dezodoranty, czy aerozole.

Bagaż ewidencjonowany nie może zawierać przede wszystkim dwóch ostatnich rodzajów materiałów, zatem materiałów wybuchowych oraz substancji trujących i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą postoju w okolicach lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odsyłacz – parking lotnisko Gdańsk

Strona używa cookies
Ok