Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 14, 2017
Pianka PUR
Pianka PUR – ocieplanie
Listopad 3, 2017

Obecnie widać, że bez należytego wypromowania witryny internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszego biznesu są dość nieduże. Szczęśliwie, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wymyśliło wielowymiarowy mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Klientów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Odbiorców z Twojej okolicy, konieczne jest właściwe wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa okoliczności, którymi zajmiemy się w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka podpowie nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – powyżej 95% Odbiorców szuka priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Powinniśmy uczynić wszystko, żeby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty oraz postarać się, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz pochylić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle znaczące jest założenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek zakładów, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest przesadnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i odpowiedniej wiedzy.

Aby dodatkowo podnieść swoje widoki na zwerbowanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać właściwie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Musimy wcielić się w rolę szukającego i przeanalizować, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następny krok, uzupełniamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy na bieżąco je uaktualniać. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej spółki jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa korporacji. Kiedy już zadbaliśmy o tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Co ważne – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy większą liczbę aprobujących opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Kontrahentów oraz tworzenie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy patent, na ulokowanie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Strona używa cookies
Ok