Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?
Czerwiec 10, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Wrzesień 21, 2017

Oczywistym jest, że Internet daje nam całą masę perspektyw w dziedzinie promocji. Jest to truizm, ale w analizowanym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to dziś rzecz niezbędna dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w internecie. W dzisiejszym tekście przeanalizujemy co to takiego marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby zagłębić się w dyscyplinę powiązaną z marketingiem w sieci, odświeżmy sobie od razu na czym polega sam marketing. Niemało czytelników utożsamia to z propagowaniem konkretnego produktu, ale tak naprawdę jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma dać nam efekty w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Klientów. Aby wcielić plany w życie, musimy zadbać o wiele elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. W czasie trwania procesu, nieodzowna będzie regularna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.

E-marketing – jak zacząć?

W nowoczesnym świecie powstała specyficzna gałąź marketingu – marketing w internecie, nazywany także e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele firm przenoszą działalność do sieci, żeby zaczerpnąć korzyści z zalet sieci internetowej i odnaleźć kolejnych Klientów. Marketing internetowy to suma wszystkich zabiegów, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci internetowej. Jeśli nasze metody będą właściwe, to wtedy pozycja naszej korporacji w internecie znacznie się poprawi, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej dobrym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line jest witryna www naszej firmy. Z podstawowych różnic pomiędzy powszechnym marketingiem, a marketingiem internetowym podkreślamy z pewnością rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym temacie bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. wyrażanie stanowiska na temat naszych działań oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi zmierzymy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogi
– emailing

Analizowaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, zaś niżej skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo profitów.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta dyscyplina marketingu w sieci będzie szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie nowych Klientów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi długookresowych i bazujących na wierności więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing korzysta w szczególności na wydawaniu w internecie treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Nabywcy, który zdecyduje się zostać z naszą korporacją na stałe. Jak zapewne wiecie dużo zależy również od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Myśl przewodnia powinna być dostrojona do jej zamiłowań, praktyk i co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w przeróżnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przywiązywać do wartości pokazywanych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to w takiej sytuacji to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, żeby treści były autorskie i niebanalne. Jak wynika z części tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w danej specjalności, lub też jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w mediach społecznościowych, potrafi silnie wpłynąć na ewentualnych Klientów. Gdy dokonujemy selekcji influencera musimy się kierować działką, w której się obracamy. Jeśli chcemy promować sklep z odzieżą, wówczas nie najgorszym wyjściem wydaje się zatrudnienie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

W odnalezieniu właściwego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, aby przed zatrudnieniem influencera do promowania Twojej firmy, przejrzyście określić cele i przeanalizować jaki budżet będziesz chciał na poświęcić na wynajęcie influencera. Wynajęcie influencera powinno być składnikiem dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to temat rzeka. Ogrom korzyści, ale także mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania muszą być starannie zaplanowane, a potem bezustannie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.

Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok