Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie wesel
Maj 26, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 14, 2017

Pierwsze wrażenie,jest czymś o co dbamy w różnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, kiedy trafiamy na dyskotekę, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje również home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, najprawdopodobniej zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego musimy się postarać, by nasz dom wyglądał wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, i wobec tego warto podyskutować z ekspertami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

45 lat temu….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka spółki, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas wypatrywała sposobów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie wymagane działania remontowe, wysprzątać cały obszar i udekorować go tak, żeby nabywca był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na szacunek ekspertów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a specjalizacja zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych prac z tej dziedziny.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i przyjął się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki reality show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także przekonali się, że mogą mnóstwo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wynikało to z tego, iż ludzie szukali na rynku pracy nowych możliwości i dzięki temu powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała precyzyjny szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki ewoluującej mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko zabiegi ulepszające estetykę mieszkania. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wdrożenie idei marketingu, który opiera się – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach wdrażania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który dopiero może skłonić ewentualnego Kontrahenta do sprawdzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Należy pamiętać, że stworzenie odpowiednich fotografii powinno nastąpić już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że sporo zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak wiele osób nie pamięta o odruchowych działaniach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być brzydki zapach w domu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej sięgnąć po ekspertów z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza nieruchomość wyglądała jak najlepiej.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok